9 gode tips til din social media plan

Mange organisationer føler sig overvældet af behovet for at skabe indhold til alle sociale platorme. Eller værre endnu, at de spreder det samme indhold til alle platforme.

Hvis det er dig, har du brug for en social media plan.

Dine mål er forskellige på hvert social platform. Da det er tilfældet, det indhold, du udvikler for denne platform skal være anderledes så godt.

  1. Kanalen: For eksempel Facebook.
  2. Persona: Hvilken målgruppe skal du ramme?  Forsøg at kortlægge demografi og hvilken livstil du skal ramme.
  3. Målet: Er det et salgsmål, eller er du forsøger at skabe en bedre kundeoplevelse?
  4. Primær indholdstype: Tekst, video, billede,  infografik?
  5. Struktur: Hvordan ser en typisk post ud?
  6. Tone of Voice: Hvilken stemme har vores post?
  7. Kanal integration: Hvordan vil denne kanal, arbejde med dine andre kanaler?
  8. Ønsket reaktion: Hvilken brugeradfærd ønsker du at opnå?
  9. Redaktionel plan: Hver kanal har brug for en kalender.

Har du brug for flere tips eller inspiration, så skriv endelig på prgrazielle@gmail.com. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *